helende kunst

Wat ooit begon als een algemeen onderzoek naar helende kunst, groeide uit tot mijn eigen pad van ontwikkeling voor meer heelheid in mijzelf. Mijn proces gaat over de terugkeer naar de meer natuurlijke staat van zijn. Dit blog geeft iets weer van deze persoonlijke groei en hoe ik mijn kunst hier voor gebruik. Hier en daar staan er suggesties en tips bij, die wellicht ook interessant kunnen zijn voor anderen mensen.



Als je onder op een titel klikt, kom je direct bij het werk, als je op een foto klikt, krijg je een groter beeld te zien. "De ring der geborgenheid" was mijn eerste werk in helende kunst, van links naar rechts is de volgorde door de jaren heen.


Startpagina



Workshops, cursussen en individuele begeleiding




De kracht van je stem en je zelfhelende vermogen.

Heerlijk samen klinken, spelen met de klank van je stem, hoog, laag, luid, zacht, naar binnen gericht 
of naar buiten gericht, 
Er is geen goed of fout, de klank laten stromen en alle oordelen even helemaal loslaten, 
dat kan zo bevrijdend werken.

Ervaar de kracht van je eigen stem in je lichaam en cellen en hoe je jou bewuste gedachten kan inzetten 
om je natuurlijke zelfhelende vermogen beter te gebruiken.

Woensdag 5 Augustus in de Barthkapel van 
20.00 tot± 22.30 uur. 
Kosten; €10,-
Meer info als je je aanmeldt; aderoos@zonnet.nl


Cursus; GELIJKWAARDIGHEID 
Ieder mens is uniek
niet gelijk
wel gelijkwaardig.

Doel
Om meer van jouw unieke zelf te ontdekken. Antwoorden in 
jezelf gaan vinden zodat je meer vertrouwen krijgt in je eigen 
natuurlijke zelf. Om bewuster te worden dat jij de schepper 
bent van jouw leven en beperkende overtuigingen te gaan 
herkennen. Om je werkelijk zowel verstandelijk als
gevoelsmatig gelijkwaardig te voelen aan ieder ander.

Hoe
Op speelse, creatieve, meditatieve wijze. Gebruikmakend van 
creativiteit en vormen van zelfexpressie die het proces 
ondersteunen om oude patronen en overtuigingen zichtbaar 
te maken, los te laten en of te transformeren. Geleide 
meditatie om meer in contact te komen met je eigen i
nnerlijke stem. 

Visie
Wij staan nog aan het begin om ons werkelijk bewust te
worden dat wij de scheppers zijn van ons leven. Hoe meer 
wij ons dit bewust worden hoe beter wij die scheppende 
kracht kunnen toepassen in ons leven. In ieder van ons zijn 
de antwoorden te vinden in onszelf maar dan is het wel van 
belang dat wij deze informatie gaan vertrouwen. Als ieder 
mens zich gelijkwaardig voelt aan een ander dan verandert 
dit onze levenservaring en de kijk op de wereld. Wij kunnen
de wereld  veranderen als wij beginnen bij onszelf.


Bovenstaande en onderstaande zijn mogelijk op aanvraag bij mij thuis.
aderoos@zonnet.nl


Klinken met onze stem in combinatie met meditatie.
Je stem laten klinken in combinatie met stilte is een mooie manier om goed te voelen wat klank werkelijk kan doen voor jou. 

De klanken laten komen van binnenuit. 
Je kunt ook met de klanken gaan spelen zacht of luid naar binnen gericht of naar buiten gericht. Jezelf bevrijden van negatieve gedachten gewoon ontdekken wat voor klanken er allemaal uit jou te voorschijn komen.
Alles is goed.





Onder drie reacties.

Ik doe al ruim 20 jaar aan meditatie en er zijn er nog maar weinig die mij mee omhoog kunnen 
brengen in een zeer hoge energie.Anja kan dit en het was prachtig.
Haar zang brengt je op hoogtes en het meeklinken werkt bevrijdend.
Vera

Nadat ik mij eerst afstem op mijzelf en daarna luister naar de klanken die Anja naar buiten brengt,
 kom ik gemakkelijker in een staat waarbij ik voorbij mijn denken in een ruimte glijd die mij een gevoel van vrijheid geeft. 
Mijn geest wordt stil en daardoor komen de klanken directer binnen. Dat geeft een enorm fijn gevoel van ontspanning. Door een druk bestaan kan ik die ontspanning goed gebruiken.
Loes


Ik heb nu meer dan een jaar samen met Anja bij haar thuis geklonken.
 Vrij van alle ideeën, mooi/niet mooi.
 Dit heeft me bevrijd en ruimte gegeven aan mijn eigen (oer)klank. Het samen klinken
heeft me steeds meer geopend, zodat de energie vrij kan stromen. 
Het bracht stilte, extase, en veel plezier voor ons samen.

Elke keer was er een mogelijkheid om alleen te klinken. Dit is een
groot geschenk voor mezelf geweest, spannend maar super leuk! 
Dankbaarheid voel ik elke keer weer, als ik dit kan laten gebeuren.

Als Anja haar solo geeft, kom ik elke keer weer in een diepe stilte,
waarbij alles weg valt en een grote ruimte voelbaar is, ik kom in een heerlijke diepe meditatie.
Haar klank en mijn eigen klank ervaren is een heling voor mezelf.


Thecla